دیجیتال مارکتینگ
[ شنبه 3 اسفند 1398 ] [ 16:26 ] [ غزاله ]


اولین رده بندی پیام گذاری شبکه های اجتماعی از آژانس ارتباطاتی ، این موضوع را مورد بررسی قرار داد که چگونه 100 کمپانی از توییتر استفاده می کنند تا پیام گذاری کنند. در یک گزارش جدید، تحلیل های محتوای این موضوع را مورد بررسی قرار می دهد که چگونه کمپانی ها از LinkedIn استفاده می کنند تا به شیوه پیام گذاری، ارتباطات برقرار کنند.


در این تحلیل ها این گونه نتیجه گرفته شد که این کمپانی ها، از LinkedIn نسبت به توییتر برای این کار بیشتر استفاده می کنند و همچنین برخی از کمپانی ها به شکل موفقیت آمیزی می توانند از اکانت های خصوصیشان بهتر از اکانت های مربوط به کمپانی ها برای این کار استفاده کنند.


کمپانی های چگونه از LinkedIn استفاده می کنند؟

در LinkedIn، هم مانند توییتر، کمپانی ها می توانند سه نوع از اکانت را مورد استفاده قرار دهند:

-          اکانت اصلی مربوط به کمپانی

-          اکانت مربوط به پیام گذاری

-          اکانت های شخصی مربوط به افرادی که می خواهند پیام گذاری کنند

از 100 کمپانی در این نظرسنجی، 99 تا از آن ها حداقل 1 پست را در اکانت اصلی مربوط به کمپانی، 47 پست را در اکانت شخصی مربوط به افرادی که می خواهند پیام گذاری کنند و تنها سه پست را در اکانت مربوط به پیام گذاری گذاشته بودند.

 

این کمپانی های چگونه رده بندی شدند؟

داد های مربوط به 100 کمپانی جمع آوری شدند و اکانت های مربوط به خود کمپانی و همچنین اکانت های مربوط به افرادی که می خواهند پیام گذاری کنند شناسایی شدند. اکانت هایی که مربوط به پیام گذاری بودند مشخص نشدند به این دلیل که تعداد آن ها از نظر آماری کم بود.

با استفاده از تعریف وسیعی که پیام گذاری دارد و می تواند شامل موضوعات مختلفی شود (که می توان شامل استراتژی های مختلف و غیره شود)، تعداد پست ها مورد محاسبه قرار گرفت و میزان دخالتی که این اکانت ها داشتند مورد بررسی قرار گرفت.

میزان موفقیت به شکل زیر تعریف شد:

-          میزان پست گذاری: تعداد پست هایی که دارای محتوای پیام گذاری بودند

-          میزان درگیری در کار: تعداد لایک ها و کامنت های دریافتی

-          میزان توجه کمپانی ها به مشتریان: تعداد زمان هایی که کمپانی ها کامنت هایی را که مشتریان پست کرده بودند لایک می کردند و یا به آن ها پاسخ می دادند. (البته این بخش تنها در اکانت های شخصی مرتبط با افرادی بود که می خواستند پیام گذاری کنند)

کدام کمپانی از همه بهتر عمل کرد؟

کمپانی BP با نسبت پست 1.3 پست در روز در اکانت اصلی مربوط به کمپانی خودش، از همه کمپانی ها بهتر عمل کرد. میزان درگیری (کامنت ها و لایک های مشتریان) برای این کمپانی 640 تا بر هر پست بود. BP برای اولین بار بدون استفاده از یک اکانت مربوط به فردی که می خواهد پیام گذاری کند این کار را انجام داده بود.

کمپانی Unilever با میزان پست 0.78 پست در روز، و میزان متوسط 1061 لایک و کامنت از طرف مشتریان در هر پست، در مقام دوم قرار گرفت. این کمپانی هم مانند کمپانی BP ، اکانت مرتبط با شخصی که پیام گذاری را انجام می دهد نداشت.

در مقام سوم، کمپانی Mark&Spencer بود که یک استراتژی کاملا متفاوتی را اتخاذ کرده بود. آن ها بیشتر بر روی اکانت های اصلی که بوسیله فردیکه می خواست پیام گذاری را انجام بدهد متکی بود. این فرد یعنی مایک باری (Mike Barry) ، مدیر بخش بازاریابی این کمپانی بود. باری به طور متوسط در روز 4.3 پست در روز می گذاشت و این در حالی بود که اکانت اصلی این کمپانی در سه ماه، به طور متوسط 5 پست می گذاشت.  میزان لایک ها و کامنت هایی که این کمپانی ها دریافت کرده بودند، به طور متوسط 120 لایک و کامنت در یک پست بود.

نتایج بدست آمده از نظر سنجی ها حاکی از آنست که ... 

نظرسنجی 100 کمپانی شامل نه بخش به علاوه یک گروهی از پنج کمپانی تازه کار بود. به طور کلی کمپانی های مختلف شرکت کننده در این نظرسنجی دارای رهبرانی برای هرکدام از گروه ها بودند.

 این رهبران به صورت زیر هستند:

کمپانی های مربوط به پوشاک: Nike

کمپانی های مربوط به تولید نوشیدنی: Diageo

کمپانی های مربوط به  عصاره:  BP

کمپانی های  FMCG: Unilever

کمپانی های مربوط به غذا: Mars

کمپانی های مربوط به دارو و سلامتی: Merck

کمپانی های مربوط به بازرگانی: M&S

کمپانی های مربوط به کالاهای نرم: Olam International

کمپانی های مربوط به تکنولوژی و ارتباطات: Google

کمپانی هایی که در دسته کمپانی های جدید قرار می گیرند: WeWork

استفاده از کار پیام گذاری در شبکه های اجتماعی، این مزیت را دارد که کمپانی ها می توانند یک ارتباط دوطرفه با مشتریانشان داشته باشند. این حالت دقیقا مانند این است که کمپانی ها و مشتریان با هم به یک "مهمانی شام دیجیتالی" دعوت شوند. 

در چنین مهمانی هایی، طرفین باید به هم علاقه نشان دهند تا یک تعامل سازنده میانشان شکل بگیرد. در صورتی که چنین نباشد، این کار بی فایده می شود. بنابراین در صورتی که کمپانی ها بخواهند در شبکه های اجتماعی دوست پیدا کنند، باید به پست هایی که طرفشان می گذارند احترام و علاقه نشان بدهند. این کمپانی ها نیاز دارند تا پست هایی را که مشتریانشان می گذارند را لایک کنند، بر روی آن ها کامنت بگذارند و سعی کنند آن ها را دوباره پست کنند. به این کار اصطلاحا "گوش دادن فعال" (active listening) گفته می شود.

در تحقیق فوق، فردی که از همه بیشتر این موضوع را رعایت می کرد، بارری بود که در مجموع 1053 بار به پست های دیگران واکنش (به شکل لایک و کامنت) نشان داده بود که برابر با میزان 12 واکنش در روز می شد. در مقام دوم هم سیمون بوس هوفمیر (Simon Boas Hoffmeyer) بود که مدیر کمپانی Carlsberg بود که او نیز 832 بار به پست های دیگران واکنش نشان می داد که این میزان برابر با حدود 9 واکنش در روز می شد.

 

LinkedIn یا توییتر، کدامیک بهتر کارمی کنند؟

هنوز در این باره اطلاعات کاملی که بتوان بر اساس این اطلاعات به نتیجه گیری درستی رسید در دسترس نمی باشد. با استفاده از LiknkedIn می توان حدودا سه تا پنج برابر بیشتر درگیری در کار را نسبت به توییتر ایجاد کرد. البته با این وجود، بسیاری از کمپانی ها وجود دارد که بر روی توییتر سرمایه گذاری های بیشتری می کنند.

 

با این که وب سایت ها یکی از مهم ترین منابع برای به اشتراک گذاری پیام ها و بازاریابی کردن و ارتباط گرفتن با مشتریان هستند، ولی نمی توان گفت که کمپانی ها تنها با استفاده از وب سایت ها می توانند کار بازاریابی و ارتباط گرفتن با مشتریان را انجام دهند. آن ها نیازمند شبکه های اجتماعی هستند تا این کار را به درستی انجام دهند.


ارائه راهکارهای مناسب برای تبلیغات در لینکدین:

 در ادامه با توجه به نتیجه های تحقیق بالا، پنج راه کار برای این که یک کمپانی ها بتوانند کمپین تبلیغاتی مناسب را بر روی LinkedIn ارایه کنند، ذکر می کنیم:

1-  همان اندازه که پیام می گذارید، به شکل متعادل با آن، سعی کنید تا در پست هایی که مشتریان می گذارند دخالت کنید و برای آن ها لایک و کامنت بگذارید.

همان طور که می دانیم، این که کمپانی ها تنها سعی کنند تا با استفاده از پیام گذاشتن کار  تبلیغات در LinkedIn را انجام دهند، تنها نیمی از کار است و این کار تنها زمانی تکمیل می شود که این افراد علاوه بر گذاشتن پیام و تبلیغات، سعی کنند تا نسبت به پست های مشتریان هم واکنش نشان دهند و آن ها را لایک کنند و یا این که زیر آن ها کامنت بگذارند. همان طور که در بالا اشاره شد، به این کار "گوش دادن فعال" گفته می شود.

2- سعی کنید پیام ها را به شیوه تفکر برانگیزانه تری بگذارید.

LinkedIn نسبت به پلتفرم های اجتماعی دیگر، بیشتر بر روی جامعه تاکید دارد و بیشتر جامعه محور است. بنابراین سعی کنید تا پست هایی تفکر برانگیز بگذارید تا افراد دیگری که در این جامعه هستند هم به فکر کردن در این باره تشویق شوند.

3-  بر روی موضوعات مرتبط تمرکز کنید.

وقتی که می خواهید از طریق LinkedIn با مشتریان ارتباط برقرار کنید، باید سعی کنید تا بر روی محتوایی تمرکز کنید که مرتبط با موضوع باشد. سعی کنید کمپانی ها و افراد و موضوعات و هشتگ هایی را فالو کنید که مرتبط با کارتان باشند

4- سعی کنید یک جامعه تشکیل دهید.

سعی کنید از افرادی که مرتبط با کارتان هستند دعوت کنید تا به شما در تولید یک جامعه کوچک در ارتباط با کارتان ملحق شوند. انجام این کار منجر به نتیجه های سودمندی خواهد شد.

5- زمان بندی را فراموش نکنید.

کاربران LinkedIn بیشتر موارد در آخر هفته فعال هستند. تحقیقات نشان داده است که بهترین زمان برای گذاشتن پست های فعال، بین ساعت 8 صبح و 2 بعداز ظهر می باشد. و بهترین روزها برای این کار بین روزهای سه شنبه ها تا پنجشنبه ها می باشد. فراموش نکنید که همیشه بین این روزها و این ساعت ها بیشتر پست های خودتان را بگذارید تا مشتریان بیشتری را جلب کنید.

.: Weblog Themes By Pichak :.

Links
Blog Custom
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]