دیجیتال مارکتینگ



بازاریابی دیجیتال موضوعی بسیار حساس می باشد. در صورتی که در این زمینه خطایی اتفاق بیفتد، مشکلاتش گریبانگیر نه تنها شخص مورد نظر، بلکه گریبانگیر برند مورد نظر هم می شود. و از آن جایی که هیچ کس کامل نیست، برندهای بزرگ هم در این زمینه اشتباهاتی را مرتکب شده اند. بنابراین سعی کنید اشتباهی را که این پنج کمپانی زیر مرتکب شده اند را انجام ندهید!


امروزه تکنیک های بازاریابی سنتی دیگر جواب گو نیستند. مخصوصا برای برندهای بزرگ، نیاز است که از تکنیک های بازاریابی پیشرفته استفاده شود. بازاریابی دیجیتال مهم ترین نوع از بازاریابی های پیشرفته می باشد. برندهایی بزرگ باید از تکنیک بازاریابی دیجیتال استفاده کنند. البته ممکن است استفاده کردن از این تکنیک برای آن ها دشوار باشد چون ممکن است این برندها، چم و خم کار را ندانند و ندانند که چگونه باید کار را پیش ببرند تا با استفاده از بازاریابی دیجیتال به نتیجه ای مطلوب برسند.  البته اوضاع برای برندهای کوچک سخت تر هم هست.


 به این دلیل که تجارت های کوچک نسبت به رقبای خودشان ضعیف تر هستند و رقبای آن ها مطمئنا با استفاده از بازاریابی های دیجیتال، سعی می کنند گوی سبقت را از این تجارت های کوچک بربایند. بنابراین این کمپانی های کوچک باید برای این که در این زمینه پیشرفت کنند، تلاش بیشتری بکنند.


بنابراین واضح است که باید برای فایق آمدن به مشکلات استفاده از بازاریابی دیجیتال، چه در کمپانی های کوچک و چه در کمپانی های بزرگ، تدابیری عملی و کاربردی اندیشید. برای این کار اولین قدم این است که یک طرح برای بازاریابی دیجیتال ارایه شود. این طرح باید شامل همه چیز باشد؛ از بازاریابی با استفاده از ایمیل گرفته تا بهینه سازی موتورهای جستجوگر (Search engine optimization) و شما باید این کار را با سرعت انجام دهید به این دلیل که سرعت نقش مهمی در دنیای امروز بازی می کند!

بنابراین برای این کار باید اول از همه یک وب سایت ایجاد کنید و سپس کاری کنید که وب سایتتان در موتورهای جستجوگر قابل دسترسی باشد و کم کم سعی کنید که تمام شیوه های انجام بازاریابی دیجیتال را فرا بگیرید... البته همانند هر کار دیگری، ممکن است در این کار هم مشکلاتی بوجود بیاید...

ببینید که....

همه چیز خراب شده است...

و وقتی که به سراغ یک فرد متخصص در این زمینه بروید و از او  سوال پرسیدید که چه اتفاقی افتاده است به شما بگوید که کمپانی شما در بخش بازاریابی دیجیتالی خطاهای زیادی انجام داده است و این خطاها منجر به مشکلات جدی شده اند....

حقیقت امر این است که بازاریابی دیجیتال، حوزه ای است بسیار پیچیده که ممکن است خطاهای زیادی در این حوزه رخ دهد. این موضوع به این معنی است که شانس این که شما مرتکب خطا شوید؛ در این حوزه بسیار زیاد است...

حتی برخی از بزرگترین کمپانی ها در دنیا هم از انجام دادن چنین خطاهایی ایمن نمانده اند و در زمینه بازاریابی دیجیتال بد عمل کرده اند. در زیر، پنج عدد از بدترین اشتاباهاتی که این کمپانی ها انجام داده اند ارایه می شود تا شما این اشتباهات را تکرار نکنید.

1) استفاده از لینک های غیرطبیعی برای رده بندی

برخی از فعالیت ها در زمینه بازاریابی دیجیتال بسیار خطرساز می باشند و شانس خطا در این فعالیت ها بالا می باشد. ایجاد لینک هم یکی از این فعالیت ها می باشد. شما به لینک های خوب برای آمدن به سایتتان و همچنین لینک های فوق العاده برای خارج شدن از سایتتان احتیاج دارید. این لینک ها باید طبیعی بیاسند و بروند. به بیان ساده تر، هر پیجی که به وب سایت شما لینک می شود باید به این گونه باشد به این دلیل که این پیج در محتوای شما مفهوم دارد. در صورتی که شما برای لینک ها پول می دهید، این موضوع طبیعی نیست و محتوای باارزش را نشان نمی دهد. در صورتی که لینکتان را بر روی هر پیجی قرار می دهید که در یک دسته مرتبط با صنعت مورد نظر قرار نگرفته است؛ این موضوع هم غیرطبیعی است.

البته ما اطمینان نداریم که چگونه BBC چنین خطایی را مرتکب شده بود چون BBC یکی از بزرگترین سازمان های اخبار در کال دنیا است. ولی در سال 2013، گوگل یکی از مقاله های BBC را به دلیل وجود لینک های غیرطبیعی مجازات کرد

جان مولر در گوگل، در آن زمان این گونه نوشت:

"با نگاه کردن به جزئیات، می بینیم که اتفاقی که افتاد این بود که ما لینک های غیرطبیعی را به یک مقاله فردی پیدا کردیم، و بر اساس آن اقدامات قانونی مجازات را انجام دادیم. البته این موضوع تاثیر منفی بر روی کل وب سایت نخواهد داشت."

BBC آن چنان سازمان بزرگی است که مجازات یک لینک کوچک بر روی آن اثر چندانی نمی گذارد. ولی وب سایت شما، مسلما به اندازه BBC قدرت ندارد و بنابراین در صورتی که شما را به ارتکاب چنین جرمی گرفتند؛ ممکن است برای شما مشکلاتی بوجود بیاید.

گوگل ممکن است به شما یک جریمه بدهد و وب سایتتان را به طور کلی از رده بندی ها خارج کند. و اتفاقی که می افتد این است که ممکن است هفته ها و یا شاید ماه ها طول بکشد که شما بتوانید به وضعیت عادی برگردید.


درسی که از این ماجرا می گیریم خیلی ساده است: لینک های غیرطبیعی نسازید! در عوض سعی کنید محتوایتان به اندازه ای جذاب باشد که مخاطبین نتوانند در مقابلش مقاومت کنند و سعی کنند به آن لینک دهند! به همین سادگی!

 


2)کار کردن با یک نهاد SEO ارزان

این کمپانی در کار بازاریابی دیجیتالی خیلی پیشرفته بود و به مرحله ای رسیده بود که فکر می کرد که همه چیز دارد خوب پیش می رود. این کمپانی از یک آژانس تبلیغاتی استفاده می کرد که کارهای بازاریابی دیجیتال را برای آن ها انجام می داد. به علاوه، این کمپانی موفق شده بود که خدمات بازاریابی دیجیتال را با قیمت های کم ایجاد کند.

ولی گوگل این الگوریتم را عوض کرد. و سپس به همین سادگی، ترولین موتورز از گوگل ناپدید شد. این کار ضربه سختی به این کمپانی زد چون آژانس بازاریابی دیجتال ارزان آن ها برای این که به نتیجه های مطلوب برسد، از یک تکنیک کلاه سیاه استفاده کرده بود.

استفاده از لینک ها اسپم شده، محتوای بی مورد، پست های مصنوعی و استفاده از کیوردهای زیاد به صورت ترکیبی با هم منجر شد که وب سایت کمپنی تقریبا نابود شود. این ها روش هایی بود که ماموران نهاد ارزان بازاریابی اینترنتی که این کمپانی مورد استفاده قرار داده بود استفاده می کردند. آن ها از پیامدهای طولانی مدت این کار خبر نداشتند.

بنابراین درسی که از این موضوع باید بگیرید این است که هنگامی که صحبت از بازاریابی دیجیتال به میان می آید، هیچ گاه سعی نکنید با هزینه های ارزان این بازاریابی را انجام دهید. چون این پروسه یک پروسه پیچیده است و با هزینه های ارزان و آژانس ها و مامورینی که این کار را به صورت ارزان انجام می دهند نمی توان کاری از پیش برد. این کار نیازمند سرمایه گذاری دقیق دارد.


3) داشتن کدهای ارزان قیمت بر روی پیج  و کمپانی Ifly   

در هرکدام از نهادهای بازاریابی، درباره محتوای سایت، کیفیت لینک ها و مواردی مانند آن صحبت می شود. ولی موردی که بر روی آن تمرکز نمی شود، کدهای پشت صفحاتی است که در وب سایت شما قرار دارد. در صورتی که شما با کدها مشکلی پیدا کنید، نتیجه های تحقیقاتتان خراب می شود.

کمپانی Ifly هم به همین وضعیت دچار شد. وقتی این کمپانی تشخیص داد که میزان بازدید از سایت کم شده است، به دنبال علت کار گشت. و متوجه شد که علت این امر، این بوده که کدهایی که برای طراحی وب سایت به منظور بازاریابی دیجیتال از آن ها استفاده می کرده است؛ کدهایی ارزان قیمت و ناکارآمده بوده است. اوضاع به گونه ای وخیم بود که بعد از چند هفته، ده ها هزار نفر از بازدیدکنندگان این وب سایت ها از دست رفتند.

ولی در اصل چه اتفاقی افتاده بود؟

داستان این بود که به دلیل وجود کدهای ناکارآمد، تمام موتورهای جستجوگر فرمان گرفته بودند که این سایت را در نتیجه های جستجوی خودشان نشان ندهند.

 بنابراین درسی که می توانید از این موضوع بگیرید این است که با هر نهاد تبلیغاتی که کار می کنید، باید حتما به توانایی های تکنیکی آن ها توجه کنید. همچنین توجه کنید که از چه کدهایی استفاده می کنند!



4) استفاده از پیج های راهرویی و کمپانی BMW

کمپانی BMW یکی از بزرگترین کارخانه های تولید ماشین در جهان است. ولی مسلما این کمپانی هم از لطمات ناشی از یک بازاریابی دیجیتالی بد در امان نمی ماند.

داستان از سال 2006 شروع شد. زمانی که بازاریابی دیجیتال این کمپانی بسیار موفق بود و سایت های بازاریابی دیجیتال مرتبط با این کمپانی بسیار خوب عمل می کردند. ولی ظرف مدت چند روز، اوضاع کاملا تغییر کرد!

علت این تغییر هم این بود که بخش مربوط به بازاریابی دیجیتال این کمپانی، از صفحه های راهرویی استفاده می کرد. صفحه های راهرویی، صفحه هایی هستند که صرفا برای هدایت دادن وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از پیج های راهرویی در بخش بازاریابی دیجیتال این کمپانی باعث شد که میزان بازدید از سایت های این کمپانی روز به روز کاهش پیدا کند و همین موضوع منجر به این شد که بخش بازاریابی دیجیتال این کمپانی افت کند.

درسی که باید از این موضوع بگیرید این است که شما نباید در سایت های بازاریابی دیجیتال مربوط به کار خودتان از این نوع صفحه های راهرویی استفاده کنید. در صورتی که این کار را انجام دهید، باید منتظر نتیجه های بسیار بد باشید!


 5) پول دادن برای لینک های سیاه و کمپانی اوراستوک

در بخش های اولیه این پست، درباره وجود خطرات احتمالی لینک های غیرطبیعی مطالبی ارایه شده است. در صورتی که شما بخواهید به شیوه فعالانه ای از این گونه لینک ها بسازید، گوگل هم شما را جریمه می کند.

کمپانی اوراستوک کمپانی بود که برای این کار حتی پول هم می داد! در حقیقت این کمپانی به شیوه ای فعالانه سعی می کرد که این لینک های غیرطبیعی (که اصطلاحا به آن ها لینک های سیاه هم گفته می شود) را تولید کند.

اتفاق خنده داری که در این جا افتاده است این است که افرادی که در این کمپانی برای ایجاد این لینک های سیاه پول می دادند، خودشان فکر می کردند که خیلی زرنگند! چون این پول ها را مستقیما به صاحبان وب سایت های دیگر نمی دادند! بلکه سعی می کردند با یک پیشنهاد داغ، به دانشگاه ها و مدارس بروند....

آن ها به دانشگاه ها و مدرسه ها می رفتند و به دانش آموزان و دانشجویان پیشنهاد می کردند که لینک مربوط به این کمپانی را در وب سایت خودشان قرار دهند و لینک های سیاه ایجاد کنند.

دلیل این که آن ها برای این کار به مدرسه ها و دانشگاه ها و به طور کلی محیط های درسی می رفتند این بود که لینک .edu لینک بسیار قدرتمندی می باشد و در صورتی که شما بتوانید برای خرید لینک های سیاه از این لینک استفاده کنید، از نظر موفقیت اینترنتی وضعیت بهتری خواهید داشت.

اگر شما هم بخواهید کاری کنید که اوراستوک کرد، خودتان را در دردسر بزرگی قرار خواهید داد. چون این کمپانی از طرف گوگل شدیدا تنبیه شد و مجبور شد که میزان جریمه نقدی زیادی بپردازد. جرم این کمپانی در سال 2011 مشخص شد. در همان سال بود که میزان درآمدی که از طریق سایت Overstock.com بدست می آمد، به میزان 1.05 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

  بنابراین سعی کنید از این موضوع درس بگیرید و بدانید که نباید برای ایجاد لینک های سیاه پول بدهید. اگر بخش مربوط به بازاریابی دیجیتال در سازمان شما، سعی کرد چنین کاری را انجام دهد، سعی کنید هزاران کلیومتر از این مسیر منحرف شده و فرار کنید!


اشتباهی که این کمپانی ها انجام دادند را انجام ندهید. کمپانی های BBC، BMW و بسیاری از برند های مطرح دنیا، مجبور شدند تا جزای اشتباهاتی را که در سایت های بازاریابی دیجیتالشان انجام داده بودند بپردازند. تنها به این دلیل که آن ها اشتباهاتی احمقانه در فعالیت های بازاریابی دیجیتال انجام داده بودند.

 شما سعی کنید شبیه آن ها نباشید! برای این که این اشتباهات را انجام ندهید، دو کار می توانید بکنید:

1- مراقبت این اشتباهات و عوارضی که می توانند داشته باشند باشید

2-  با یک نهاد بازاریابی دیجیتالی که به کاری که می کند وارد است، همکاری کنید و یا شروع به کتابهای در این زمینه بکنید. 

 

.: Weblog Themes By Pichak :.

Links
Blog Custom
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]