دیجیتال مارکتینگ |
[ شنبه 14 دی 1398 ] [ 13:37 ] [ غزاله ]
ارتباط بین انسان و وسایل الکترونیکی، روز به روز در حال افزایش است. در واقع، در برخی از کشورها، کاربران بیش از 11 ساعت از فعالیتهای روزانه خود را به تعامل با دستگاههای الکترونیکی اختصاص میدهند. در آیندهای نزدیک، استفاده از این وسایل در تمام فعالیتهای روزانه انسان نقش خواهد داشت. از اینرو، اهمیت و تأثیر بازاریابی دیجیتال روز به روز افزایش مییابد. نادیده گرفتن این موضوع، جذب مشتریان بیشتر را برایتان تقریباً غیرممکن و در نتیجه، کسب و کار شما از دیگر رقبا عقب میماند. در ادامه، به معرفی انواع بازاریابی دیجیتال میپردازیم. شما میتوانید با توجه به صنعت، کسب و کار و مشتریان خود، بهترین روشهای بازاریابی دیجیتال را انتخاب کنید و از این روشها برای رشد و توسعه کارتان بهره بگیرید. 1. بهینه سازی موتور جستجوعوامل متعددی در بهینهسازی موتور جستجو دخیل هستند که میتوان آنها را به دو دسته «سئوی داخلی» (On-Page SEO) و «سئوی خارجی» (Off-Page SEO) تقسیمبندی کرد. سئوی داخلی، به اعمالی اطلاق میشود که برای بهبود سئو در درون وبسایت صورت میگیرند. در طرف مقابل، به اقدامات و ارتباطاتی که در خارج از فضای وبسایت به منظور رشد سئو انجام شود، سئوی خارجی گفته میشود. با تغییر الگوریتمهای موتورهای جستجو، الزامات دستیابی به سئوی بهتر نیز تغییر میکنند. این تغییرات به منظور تطبیق نتایج با نیازهای کاربر صورت میگیرند. با توجه به این مسئله باید به خاطر داشت که مقصود از سئو، ساخت وبسایتی با قرارگیری در رتبه اول نتایج نیست بلکه هدف نهایی، ایجاد بهترین وبسایت ممکن برای کاربران مد نظر شما است. اگر همیشه در رتبههای بالای سئو قرار داشته باشید، دیده شدن وبسایت شما و ترافیک آن افزایش مییابد. این موضوع، رونق و پیشرفت سریعتر کسب و کارتان را به همراه خواهد داشت. 2. بازاریابی موتور جستجو و تبلیغات کلیکیبازاریابی موتور جستجو» (Search Engine Marketing) یا اصطلاحاً «SEM»، یکی از موارد نادیده گرفته شده در سئو، یعنی خرید ترافیک اختصاصی از موتورهای جستجو را پوشش میدهد. با استفاده از SEM، میتوان در SERP کاربران، فضایی را به منظور تبلیغات وبسایت خریداری کرد. متداولترین پلتفرمهای غیر رایگان برای جستجو، «Google AdWords» و «Bing Ads» هستند. در این روش، بازاریاب باید مبلغ از پیش تعیین شدهای را به موتورهای جستجو پرداخت کند. با این کار، در بخشهای مختلف SERP حاصل از جستجوی کلمات کلیدی معین یا عبارات خاص، تبلیغات مورد نظر بازاریاب به نمایش درمیآیند. 3. بازاریابی شبکههای اجتماعیدر دنیای دیجیتالی امروزی، شبکههای اجتماعی نقش مهمی را در بازاریابی کسب و کارهای مختلف بازی میکنند و اهمیت آنها در ایجاد یک استراتژی بازاریابی مناسب بر کسی پوشیده نیست. با این وجود، نکته اساسی در بهرهگیری صحیح از شبکههای اجتماعی، شناخت کافی ورودیها و خروجیهای بازاریابی در این روش است. «بازاریابی شبکههای اجتماعی» (Social Media Marketing)، محصولات و خدمات شما را بیش از بیش در معرض دید کاربران قرار میدهد و امکان برقراری ارتباط نزدیک با مشتریان را برایتان فراهم میکند. در این روش تعامل، شما میتوانید بازخوردهای ارزشمند مشتریان خود را دریافت کنید و با استفاده از اطلاعات به دست آمده، کیفیت خدمات و محصولات و همچنین نحوه ارائه آنها را بهبود بخشید. 4. بازاریابی محتوا«بازاریابی محتوا» (Content Marketing)، روشی است که در آن شما میتوانید با تولید محتوای باکیفیت برای کاربران خود، فروش بیشتری را به دست آورید. محتوای مورد نظر را میتوان در هر پلتفرم اینترنتی ایجاد کرد. ارسال پیام در توییتر، آپلود ویدیو در یوتیوب و نوشتن مطالب مختلف در وبسایت، از مصادیق بازاریابی محتوا هستند. این روش دارای کارایی بسیار خوبی است چراکه محتوای شما را با روشهای دیگری از قبیل بازاریابی سئو و شبکههای اجتماعی ادغام میکند و در نتیجه، بهرهوری کار افزایش مییابد. 5. بازاریابی پورسانتی«بازاریابی پورسانتی» (Affiliate Marketing) یا همکاری در فروش، روشی است که در آن به ازای جذب هر مشتری، مبلغی به فرد جذبکننده پرداخت میشود. این نوع بازاریابی مانند استخدام کارمند برای فروش محصولات یا خدمات یک شرکت و پرداخت پورسانت به ازای هر فروش است. در بازاریابی پورسانتی، تنها برای فروشهای صورت گرفته پول پرداخت میشود و هیچگونه پیش پرداختی به فرد تبلیغکننده تعلق نمیگیرد. بسیاری از وبلاگ نویسان یا وبسایتهای فروش اینترنتی از این نوع بازاریابی استفاده میکنند 6. بازاریابی تأثیرگذاریکی از جدیدترین روشهای بازاریابی دیجیتال، «بازاریابی تأثیرگذار» (Influencer Marketing) است. در این روش، از افراد مشهور یا دارای دنبال کنندههای زیاد در شبکههای مجازی برای جذب کاربران بیشتر و بهبود فروش محصولات استفاده میشود. بازاریابی تأثیرگذار، در کانالهای شبکههای مجازی (اینستاگرام، تلگرام و غیره) از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال، شرکتهای مختلف با استخدام کاربران پرطرفدار و مشهور اینستاگرام، از آنها میخواهند که با ارسال چند تصویر، محصولات یا خدمات مشخصی را تبلیغ کنند. 7. بازاریابی ایمیلیدر «بازاریابی ایمیلی» (Email Marketing)، اطلاعاتی از قبیل معرفی محصولات، خدمات و تغییرات اخیر هر یک از آنها، در بازههای زمانی مشخص توسط ایمیل برای مشترکین ارسال میشود. این روش بر خلاف روشهای دیگر بازاریابی دیجیتال، بر پایه ایجاد یک رابطه مخصوص بین مشتری و شرکت است. ارسال ایمیلهای بهروزرسانی، باعث فراهم کردن ارزش برای مشتریان و کسب اعتماد و وفاداری بیشتر آنها به برند میشود. بهترین نتیجه در بازاریابی ایمیلی زمانی به دست میآید که شما مشترکین خود را نه با پرداخت پول بلکه از طریق تولید محتوای مناسب و اعتمادسازی برند جذب کرده باشید. 8. بازاریابی ویروسی«بازاریابی ویروسی» (Viral Marketing)، روشی است که در آن از تولید محتوایی جذاب، طنز یا حتی عجیب برای افزایش به اشتراکگذاری مطالب و جذب بازدیدکنندههای بیشتر استفاده میشود. بازاریابی ویروسی، ترافیک وبسایت را در یک بازه زمانی کوتاه به طور قابل توجهی افزایش میدهد. انجام این روش بسیار دشوار است اما ارزش امتحان کردن را دارد. شرکتهایی با مدل کسب و کار B2C بیشترین علاقه را به این نوع بازاریابی از خود نشان میدهند. این شرکتها میتوانند با استفاده از حسابهای شبکههای اجتماعی خود در پلتفرمهای مختلف، بازدیدکنندههای بسیار زیادی را جذب کنند. 9. تبلیغات موبایلیتمام روشهای تبلیغات دیجیتال را میتوان بر روی تلفن همراه اجرا کرد. با این وجود، برخی از روشهای بازاریابی قابل اجرا بر روی تلفنهای همراه، با روشهایی بالا همخوانی ندارند. به عنوان مثال، «تبلیغات پیامکی» (SMS Advertising) روشی است که به منظور بازاریابی محلی مورد استفاده قرار میگیرد. شما میتوانید با ارائه خدمات پیامکی، امکان دریافت پیشنهادهای ویژه، کوپنهای تخفیف و اخبار جدید شرکت را برای مشتریان خود فعال کنید. |
|
[ طراحی : پیچک ] [ Weblog Themes By : pichak ] |