دیجیتال مارکتینگ
[ دوشنبه 23 دی 1398 ] [ 14:04 ] [ غزاله ]

 

به طور کلی موضوعات، اعتماد اساس هر سازمان و هر تجارت موفقی است ولی این موضوع در صنعت بازاریابی دیجیتال مهم تر هم می شود. معمولا به مشتریان گفته می شود که اینترنت رایگان است ولی در حقیقت این گونه نیست! در حقیقت آن ها برای اینترنت هم هزینه می پردازند! هزینه ای که برای آن هم پرداخته می شود، این است که داده های خصوصی آن ها جمع آوری می شود. این داده ها برخی اوقات بدون این که بدانند جمع آوری می شود و سپس در فرم تبلیغات از آن استفاده می شود.

ولی اکنون زمان آن رسیده است که این روند تغییر کند و محیطی ایجاد شود که در آن اعتماد، شفاف سازی وانتخاب مهم باشند. این تغییرات باید در بازاریابی دیجیتال انجام شود.


سیستم دیجیتال مارکتینگ چگونه است ؟

سیستم بازاریابی دیجیتال در حالت فعلی سیستمی پیچیده است و البته مبهم می باشد. صدها کمپانی وجود دارد که در حال جمع آوری، خریدن و فروختن داده های مشتریان هستند. برندها سعی می کنند کاری کنند که مردم را متقاعد کنند که هیچ جایگزینی برای این کار وجود ندارد و به تامین کردن سیستم از نظر مالی ادامه می دهند و این موضوع به قیمت در معرض استفاده قارر گرفتن کاربران تمام می شود. داده های این کاربران به راحتی قابل پیگیری و استفاده می باشد بدون این که بخواهند و اجازه دهند.

این کار مانند نوعی دزدی در روز روشن است. البته قوانین جدید، روز به روز این کار را غیرقانونی تر می کنند. امروزه سازمان های دولتی در سطح ملی، محلی و بین المللی قوانینی را در سطح خصوصی وضع می کنند تا از این نوع به اصطلاح "دزدیدن" داده ها جلوگیری شود. بنابراین بازاریابی دیجیتال باید به گونه ای تغییر کند که اعتماد مشتریان جلب شود.


این کارها، نه تنها غیرقانونی و غیراخلاقی هستند؛ بلکه از نظر کاربرد هم مناسب نمی باشد. در حقیقت، بر اساس نظرسنجی هایی که انجام گرفته است، بیش از 287000 نفر از مردم و 52 درصد از مشتریان تایید کرده اند که در بازاریابی دیجیتال، پیام های تبلیغاتی که مرتبط با کار آن ها نیست برایشان می آید و این پیام ها باعث می شود که نظرشان نسبت به وب سایت و یا اپلیکیشن مورد نظر منفی شود. مخصوصا در صورتی که ندانند که این داده ها از کجا آمده اند. به همین دلیل است که زمان آن رسیده است که مدل جدیدی ایجاد شود که بر اساس اعتماد، حقیقت و انتخاب و شفاف سازی قرا دارد.

قبل از اینترنت، وقتی که تجارت ها صرفا فیزیکی بودند، مشتریان ارتباطات محسوس و قابل درکی را با تجارت ها داشتند. تجارت ها به صورت ارتباط چهره به چهره انجام می گرفت. وقتی که به یک فروشگاه می رفتند، خدمات مخصوص حضوری دریافت می کردند. می توانستند تجارتی را که انجام می دهند را حس کنند و بدانند که از چه کسی خرید می کنند. به این شیوه می توانستند اعتماد کنند. بنابراین در این روش اعتماد قوی ایجاد می شد. چون همه چیز به صورت ملموس انجام می شد و مشتری تکلیف خودش را می دانست

ولی در اینترنت، موضوع اعتماد موضوع مشکل سازی شده است. به این دلیل که طبیعت اینترنت غیرخضوری است و در روش اینترنتی، برای مشتریان سخت است که درک کنند که دارند با چه کسی و یا چه چیزی تجارت می کنند. 

در بازاریابی دیجیتال، در چند سال اخیر حتی مسئله سازتر هم شده است. این موضوع به دلیل عدم اطمینانی است که در داده ها وجود دارد. بنابراین اوضاع به گونه ای شده است که تجارت هایی که در اینترنت موفق تر هستند؛ تجارت هایی هستند که به بهترین شکلی می توانند اعتماد را در میان مشتریان ایجاد کنند. در بازاریابی دیجیتال یکی از مهم ترین موضوعات، ایجاد اعتماد میان مشتریان است چون این موضوع موضوعی است که ظاهرا به فراموشی سپرده شده است. بنابراین باید این اعتماد را میان مشتریان به گونه ای ایجاد کرد که بتوانند به کمپانی هایی که بازاریابی دیجیتال انجام می دهند اعتماد کنند.



تا همین چند سال پیش، به نظر خیلی غیرمنطقی می آمد که به جای این که در هتل بمانیم، به خانه فردی غرببیه برویم و یا به جای این که تاکسی بگیریم، در ماشین فردی غریبه بپریم. این در حالی است که چنین کمپانی هایی باعث شده اند که این اتفاق بیفتد. البته این کمپانی ها با جلب اعتماد مردم این کار را انجام داده اند. بنابراین موضوع اعتماد موضوع بسیار مهمی است.

بنابراین باید گفت که در اقتصاد اشتراکی هم اعتماد موضوع بسیار مهمی است و این موضوع در صنعت تبلیغات هم اهمیت دارد. ولی متاسفانه در بازاریابی دیجیتال اعتماد وجود ندارد. تنها راهی که می توان در بازاریابی دیجیتال اعتماد ایجاد کرد این است که برای مشتریان این حق انتخاب را قایل شوند که دقیقا از آن ها اجازه بگیرند که چه زمانی و چگونه اطلاعات خودشان را جمع آوری کنند و مورد استفاده قرار دهند.


ویژگی های یک کمپانی مورد اعتماد :

- به مشتریان اجازه دهند که بدون این که داده هایشان جمع آوری شود، در محیط هایی بدون تبلیغات به محتویات دسترسی داشته باشند

- در صورتی که داده های آن ها جمع آوری شود، از آن ها اجازه گرفته شود و در عوض دسترسی رایگان به محتوای اینترنتی به آن ها داده شود

- و در نهایت این که یا به طور کلی داده های آن ها جمع آوری نشود و یا اگر این داده ها جمع آوری می شود، تبلیغات مرتبط کمتری برای آن ها مورد استفاده قرار بگیرد


به طور کلی اعتماد برگ برنده در کمپانی هایی است که به  بازارایابی دیجیتال انجام می دهند و ایجاد اعتماد

 نه تنها اخلاقی و قانونی است، بلکه برای تجارت کمپانی ها هم مفید می باشد.

.: Weblog Themes By Pichak :.

Links
Blog Custom
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]